BirimeDoğrudanBaşvuru,İnternetVeyaGörüş,ÖneriVeŞikayetKutularıAracılığıİleYapılanBaşvurular
Ø Hastahaklarıbirimiöneriveşikâyethususlarınabağlıolarakfaaliyettebulunur.
Ø HastahaklarıbirimineyapılanmüracaatlarHastaHaklarıBaşvuruFormuilekabuledilir.
Ø BaşvuruFormunahastavehastayakınlarıtarafındankimlik,adres,iletişimbilgileriileyaşanansorunuveyaöneriyi açıkça ifadeederekyazılmalıdır.
Ø Yazılı başvuruda bulunmayan, şikâyet olarak kabul edilmeyen başvurular ile bilgileri eksik ve imzasızbaşvurular değerlendirmeye alınmaz.
Ø Yapılan başvuru şikayet ise sorunun yerinde çözülüp çözülmeyeceğine karar verilir. Sorun yerinde çözülür iseyerindeçözülensorunlar HASTA ŞİKAYETİ ANALİZ FORMU’na kayıtedilir.
Ø Şikâyetkonusuacilbirdurumisehastaneidaresiaynıgünbilgilendirilir.
Ø Sorun personel kaynaklı ise şikâyetle ilgili ismi geçen hastane çalışanından en geç bir sonraki mesai günübitiminekadarBilgi İstemeFormuilebilgiistenirveengeçüçgüniçindecevapvermesi istenir.
Ø Taraflardışındabilgialınmasıgerekenkişilervariseonlardandabilgiistenir.
Ø Toplanan bilgiler sistem üzerinden girişleri yapılarak il sağlık müdürlüğünün hasta hakları kurulundagörüşülmeküzere dosyalanır.
Ø Öneri ile ilgili başvuru, yazı vb. ilgili talepler birim sorumlusu tarafından alınarak değerlendirilir uygunbulması halinde öneriBaşhekimliğe sunulur.
Ø Başhekimliğindeğerlendirmesisonucundaöneriileilgiliçalışmalarbaşlatılır.
Ø Hasta Hakları sorumlusu gerek duyulduğu durumlarda şikâyete konu olan personel ve birim sorumlusuylailetişimegeçer
Ø İnternet üzerinden sağlık bakanlığı hasta hakları üzerinden şikayetler yapılıp hasta hakları birim sorumlusutarafından takip edilip şikayet olduğu durumda iletişime geçilerek ilgili kişilerden bilgi alınarak işlembaşlatılır.
HastaDeneyimiAnketleriUygulaması
Ø Sağlıkbakanlığınınyayınladığı2020anketuygulamarehberidoğrultusundayapılmaktadır
HİZMETLERDENYARARLANMAHAKKI
- Hastanemize başvuran her birey, dil, din, ırk veya mezhep ayrımı yapılmaksızın tüm hizmetlerden Yararlanmahakkınasahiptir.
- Hastalarımız hastanemizin sunduğu tanı ve tedavi imkânları ve bu hizmetlere nasıl ulaşılacağı konusunda bilgilenmehakkınasahiptir.
BİLGİLENDİRMEVEONAYHAKKI
Hastalarımızkendileriveyayasaltemsilcilerikanalıileönerilentıbbıgirişimleriveherbirgirişiminpotansiyelrisk
veya yararlarını, önerilen girişimlerin alternatiflerini, tedavisiz kalmanın sonucunu ve gelişecek sureci içerecek şekildesağlıkdurumlarıkonusundaanlayabileceğidilveyöntemle tambilgialma hakkınasahiptir.
Hastalarımız talebini yazılı olarak bildirdikleri takdirde tüm tıbbı kayıt işlemlerinin yazılı bir kopyasını alma haklarıvardır.
Hastalarımızın bilgilendirme ve onayı tıbbı ve yasal zorunluluklar dışında, hastalığı ile ilgili ciddi yan etki riski, olumriski, nekahet ile ilgili problemler, basarı sansı gibi konularda bilgilendirme yapıldıktan sonra uygulanacak tedaviyekarar verme hakkına sahiptir. Hastamız bu hakkı kullandığı taktide yapılacak işlemlere onay verdiğini kabul etmişsayılır.
Hastalarımız ağrının doğru değerlendirilmesi ve tedavisi konusunda bilgi alma hakkına sahiptir. Hastalarımızın veailelerininorganve diğer dokularıbağışlamayınasılseçecekleri konusunda bilgi almahaklarıvardır.
Hastalarımızın, hastanede yürütülen klinik araştırma ve deneylere nasıl katılabilecekleri konusunda haberdar edilme,katılmayıkabuledenhastalarımızındanasılkorunaklarıkonusundakendilerininveailelerininbilgialmahakkıvardır.
Hastalarımızhastanemisyonuhakkındaaçıkçabilgialmahakkınasahiptir.
PERSONELİTANIMASEÇMEVEDEĞİŞTİRMEHAKKI
Hastalarımızkenditedavilerindensorumludoktor,hemşirevediğersağlıkpersonelininkimliklerini,görevveunvanlarınıbilme, seçme ve değiştirme hakkına sahiptir.
KURULUŞUSEÇMEVEDEĞİŞTİRMEHAKKI
Hastalarımıztabiiolduğumevzuatınöngördüğüusulveşartlarauyulmakkaydı ilesağlıkkurumvekurulusunuseçmevedeğiştirme hakkına sahiptir.
TedaviyiReddetmeveDurdurmaHakkı
Kanunen zorunlu haller dışında ve doğabilecek olumsuz sonuçların sorumluluğu hastaya ait olmak üzere, hastakendisineuygulanmasıplanlananveyauygulanmaktaolantedaviyireddetmeveyadurdurmasınıistemehakkınasahiptir.
MAHREMİYET(GİZLİLİK)HAKKI
Hastalarımızıntümtedavisurecindemahremiyeteuygunbirortamdahizmetalmahakkıvardır.
Hastanemize başvuran tüm bireylerin sağlık durumu, tıbbı durumu, ve kişiye özel tüm bilgiler ölümünden sonra bilegizli kalacakbicimdekorunur.Hastayaait bubilgiler hastanınacıkizni veyaMahkemeninkesinisteğiüzerine
açıklanabilir.
SAYGIGÖRMEHAKKI
Hastalarımızherzamanveherturlukoşuldakişiselitibarlarıkorunaraksaygılı,şefkatlivegüleryüzlübirortamdatetkikyaptırma ve tedaviolma hakkına sahiptir.
KONSULTASYON(İKİNCİGÖRÜŞ)İSTEMEHAKKI
Hastalarımıztanıvetedavilerikonusundakonsultanhekimçağırmahakkınasahiptirler.Konsultanhekim
tedavisiniönerirancakhastanınbirincihekimiislemeonayverir.
DİNİ VECİBELERİ YERİNE GETİRME HAKKI
Hastalarımız dini farklılık gözetilmeksizin ve tedaviye engel olmadığı surece dini vecibelerini serbestçe yerine getirmehakkınasahiptir.
GÜVENLİKHAKKI
Herkesin sağlık kurumunda güvenlik içinde olmayı bekleme ve bunu isteme hakkı vardır. Hastaların, ziyaretçi verefakatçigibiyakınlarınıncanvemalgüvenliklerininkorunmasıvesağlanmasıicingereklitedbirlerhastanemizcealınır.
Hastanemizde çocuklar, engelli bireyler ve yaslılar ( yalnız, bakıma muhtaç, refakatçisi olmayan ) icin Uygun korumaönlemleri alınmıştır.
REFAKATCİVEZİYARETCİBULUNDURMAHAKKI
Hastalarımız, hastanemiz tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde ziyaretçi kabul etmek ve refakatçibulundurmahakkına sahiptir.
ŞİKAYET/GÖRÜŞVEÖNERİBİLDİRMEHAKKI
Hasta ve hasta ailesi hasta haklarının ihlali halinde hastanemizde şikayet mekanizmasının başlatılması, gözdengeçirilmesi,sonuçlandırılması ve sonucundanhaberdaredilmesi hakkına sahiptir.
SağlıkKuruluşuKuralveUygulamaları
Hastalarımızkendilerineuygulanacakhastanekuralveuygulamalarıkonusundabilgiedinmehakkınasahiptir.
TETKİKVETEDAVİBEDELLERİBİLMEHAKKI
Hastalarımıztedaviöncesinde,tedavihizmetbedelleriniöğrenmevedahasonraaldıklarıhizmetkarşılığındaÖdediği bedellerinacıkvedetaylıfaturasınıisteme vealma hakkına sahiptir.HASTANIN HEKİM SEÇME HAKKI KURALLARI
· Poliklinik kat/bölüm girişlerinde hangi branşta hangi hekimlerin görevli olduğu panolarda güncel olarak belirtilir. Hastalar o saatte poliklinikte görevli hekimlerden istediği hekime hasta kabulden kayıt yaptırıp muayene olabilir. Hasta kabulde görevli personel hastaya hekim seçme hakkı konusunda bilgi verir ve hasta kabul prosesine göre hastanın kayıt işlemlerini tamamlar ve hastaya sıra numarası verir.
· Hasta/Hasta yakınının hekim seçme hakkına yönelik müracaat bankolarında güncel hekim listesi asılıdır.
Güncelliği görevli personel sağlar ve günlük rutin olarak kontrol eder. Her hasta/yakını Hekim seçme hakkına sahiptir. Bilgilendirme görsel ve sözel olarak yapılır.